D.I.Y. Co zrobić z pamiątkami z wakacji?

…czyli co zrobić z piaskiem, muszelkami, patyczkami, kamieniami i innymi skarbami przywożonymi z wakacji.

fbpamiatki05

Listopad. Wieczory długie i ciemne. Za oknami zimno i wieje. Przełączamy się na tryb domatora. Na przygotowania do Bożego Narodzenia, mimo Mikołajów patrzących na nas ze sklepowych półek, za wcześnie. I czasu jeszcze dużo, i nie wypada jakoś… Poza tym nie chcemy za wcześnie zaczynać, żeby do świąt nastrój nie zdążył klapnąć. Łapią nas nostalgiczne nastroje. Coś by się porobiło razem, pospędzało czas z bliskimi, powspominało… I dlatego jest to doskonały czas, żeby przejrzeć przywiezione z wakacji pamiątki. Co zrobić z przywiezionym z nad morza piaskiem, kamieniami z górskiego szlaku, piórkiem, gałązką, szkiełkiem? Oto moje pomysły na zagospodarowanie listopadowych wieczorów i urlopowych skarbów.

Kamienna wieża

Na pomysł zrobienia kamiennej wieży wpadłam siedząc na plaży w Jastrzębiej Górze. Siedziałam na piasku oglądając śliczny zachód słońca i układałam kamienie. Układ tak mi się spodobał, że postanowiłam przenieść go do domu. Kamienie skleiłam ze sobą klejem na ciepło.

fbpamiatki12

Kamienną wieżę można ustawić na wypełnionej piaskiem, drobnymi kamykami i muszlami podstawce na świece.

Malowane kamienie

Malowane kamienie są ciekawą ozdobą, którą można postawić na półce z książkami czy komodzie. Do ich ozdobienia można wykorzystać markery bądź lakiery do paznokci.

malowany kamień

pamiatki 06

Jeśli nie macie pomysłów na wzory inspiracji dostarczy wam nieoceniony Pinterest. Kamienie sowy są przesłodkie, ale chyba bardziej w moim typie są „zasadzone” w doniczce kamienie imitujące kaktusy :)

fbpamiatki10

Taki kamień może być ozdobą rabaty czy doniczki z kwiatami

Morze w słoiku

morze w słoiku

Do zrobienia morza w słoiku przywiozłam z Jastrzębiej Góry piasek z plaży, muszle, szkiełka oszlifowane przez wodę, a nawet samą wodę w plastikowej butelce. Wykorzystałam też szklany pojemnik na ciastka.

fbpamiatki07

fbpamiatki08

morze w słoiku

Łapacz snów

Z najmniejszych drobiazgów przywożonych z podróży – piórek, patyczków, muszli, kawałków sznurka, wstążek powstanie mój łapacz snów. Mój pomysł na niego, to doczepianie kolejnych pamiątek z każdego wyjazdu. Na początek znalazły się na nim pióra, przywiezione znad Jezioraka, oraz  pomalowany na złoto, wyrzucony przez morze patyczek. Muszelka z Bałtyku też znalazła na nim swoje miejsce. Z kolejnymi wyjazdami ilość zawieszek będzie się powiększać.

Na bazę łapacza wykorzystałam plastikowy tomborek, który owinęłam turkusową nitką [Uwaga! Zajęcie dla wybitnie cierpliwych – zajęło mi to jakieś 4 godziny]. Siatka wewnątrz również wykonana z nitki – wzór jak ją stworzyć znajdziecie w albumie D.I.Y. na moim koncie na Pinterest.

Łapacz snów Dreamcatcher

fbpamiatki02

Ozdoba z muszli

Większe muszle można ozdobić i za pomocą kleju na ciepło zaaranżować z nich ozdobę szkatułki.

metaliczne muszle

Spodobał wam się któryś pomysł? Może wykorzystacie jeden z nich w przyszłym roku? A może jeszcze w tym?

2 uwagi do wpisu “D.I.Y. Co zrobić z pamiątkami z wakacji?

  1. Pingback: Podsumowanie listopada | By Jagna Blog

Skomentuj

