Dekoracje świąteczne D.I.Y.

dekoracje

Choinka w moim domu rodzinnym była zawsze kolorowa. Część ozdób była tak wiekowa, że nie pamiętałam, kiedy były kupione. Co jakiś czas kupowaliśmy, lub robiliśmy, parę nowych ozdób – na przykład po tym, jak siostra w ostatniej chwili postanowiła sobie wyprasować bluzeczkę na kolację podłączając żelazko pod ten sam przedłużacz, pod który podpięte były choinkowe lampki [oczywiście samo podpięcie nic złego nie zrobiło, ale już szarpnięcie żelazkiem….]. Co święta wyobrażałam sobie jak będzie wyglądała moja własna choinka. Miała być jedno, bądź dwu kolorowa – to był priorytet. Nie muszę mówić, że już po roku posiadania takiej choinki zamarzyły mi się kolory?

Najcudowniejsza choinka to taka, na której są kolory, różne rodzaje ozdób i przejawy naszej weny twórczej – optymalnie powstałe w wyniku rodzinnych robótek ręcznych, któregoś grudniowego wieczoru, zapijane gorącym kakao z piankami.

W poście znajdziecie parę pomysłów na choinkowe ozdoby, które sama w tym roku wprowadziłam w życie.

Zawieszki z koralików na druciku

Potrzebne

  • koraliki – ja użyłam korali perłowych, które kupiłam kiedyś na promocji i nigdy nie ubrałam, oraz dwóch sznurów koralików kolorowych kupionych w „sklepie za 3zł”. Wystarczyło zdjąć koraliki ze sznurków
  • drucik
  • wstążka lub sznurek do powieszenia zawieszki na choince
  • nożyczki, ew. cążki

Wybieramy koraliki, kształt, który chcemy osiągnąć, ucinamy odpowiedni kawałek drucika i zaczynamy nawlekać. Do tego właśnie sprowadza się cała filozofia. Łączymy ze sobą dwa końce drucika, poprawiamy kształt i zawiązujemy wstążeczkę.

Ja zrobiłam sobie gwiazdki i serduszka.

Ten sznur miał węzeł co koralik - nazgrzytałam się trochę zębami i złamałam nożyczki

Ten sznur miał węzeł co koralik – na zgrzytałam się trochę zębami i złamałam nożyczki

Ozdoba choinkowa

Nie kakao z piankami, ale zielona herbata z miodem też daje radę

Nie kakao z piankami, ale zielona herbata z miodem też daje radę

ozdoby choinkowe

Zawieszki z kulek

Możecie wykorzystać różnorodne kulki – ceramiczne, bądź drewniane. Te drugie możecie zostawić w naturalnym stanie bądź pomalować/polakierować. Kulki kupić można oczywiście na Allegro, ale również w sklepach z artykułami do rękodzieła, pasmanteriach, czasem sklepach budowlanych lub z artykułami do wykończenia wnętrz.

ozd04

Zawieszki z kulek ceramicznych

ozd02

Zawieszka z drewnianych kul pozyskanych ze starych korali

Szyszki

Szyszki można wykorzystać w dekoracjach na wiele różnych sposobów: w stroikach, na choince, wsypane do szklanego naczynia lub ułożone na paterze. Można je malować farbami, lakierami, ozdabiać brokatem lub pozostawić w naturalnym stanie.

Ta szyszka została pomalowana niepotrzebnym lakierem do paznokci – tego typu szyszki, umocowane na druciku wykorzystuję w stroikach

ozd06

Tą szyszkę zawieszę na choince – sznureczek i kokardka umocowane są na wkręcie do drewna wkręconym w spód szyszki

 

Papierowe gwiazdy

Papierowe gwiazdy nie są trudne do zrobienia, ale klejenie kolorowego papieru na szablony wycięte z papieru zwykłego nie jest najlepszym pomysłem – to dlatego ten podpunkt będzie bez zdjęć. Gwiazdy klejone w ten sposób nie wyglądały szczególnie atrakcyjnie. A przy okazji – znacie jakiś dobry klej do papieru – taki który klei???

Szablony do wycięcia z zaznaczonymi liniami składania udostępniła autorka bloga meandmydiy.com; zamieściła też szczegółowe instrukcje dotyczące składania gwiazd oraz pomysł na to jak zrobić z gwiazd lampiony.

Skandynawskie doniczki

Na koniec – skandynawskie doniczki. Na choinkę ich nie powiesicie, ale możecie do nich wsadzić bożonarodzeniową roślinkę, taką jak kwitnące zimą kaktusy, czy gwiazdy betlejemskie, lub świąteczny stroik. Żeby zrobić taką doniczkę potrzebujecie doniczki lub osłonki, farb – jeśli chcecie zmienić kolor doniczki, oraz markerów do porcelany. Inspiracji na wzory poszukałam w zawsze pomocnej wyszukiwarce google :)

skandynawska doniczka

Mam nadzieję, że któryś z tych pomysłów was zainspiruje. A może macie jakieś pomysły warte polecenia? Na mojej choince na pewno zmieści się coś jeszcze :)

Jedna uwaga do wpisu “Dekoracje świąteczne D.I.Y.

  1. Pingback: Zimowe wyzwanie fotograficzne – podsumowanie | By Jagna Blog

Skomentuj

