Prosta konsolka DIY

Prosta, bo nie wymaga wiele pracy. Tania, bo z elementów niepotrzebnych innym. Niedoskonała, bo pierwsza, a nie miałam kogoś, na kogo błędach mogłabym się uczyć, więc muszę popełniać własne.

Konsolka DIY – co potrzebne?

Po pierwsze: materiały, z których ją zbudujemy. Moja powstała z deseczki znalezionej w mieszkaniu, która poprzednim właścicielom służyła za półkę oraz nóżek zostawionych przez kogoś przy blokowym śmietniku [mieliśmy tam takie miejsce, gdzie można było zostawić niepotrzebne już sprzęty]. Nogi były połączone w pary poprzecznymi deskami. Żeby zbudować podobną będziecie więc potrzebowali: deski na blat, czterech nóg, oraz dwóch kawałków węższej deski jako poprzeczek.

Po drugie: miejsca gdzie będziecie mogli bałaganić do woli i papieru lub gąbki ściernej.

Po trzecie: farby [lub farb] i pędzli. Ewentualnie lakieru.

Po czwarte: metody połączenia części i potrzebnych do niej elementów. Złożyć stolik możecie przy pomocy kołków [potrzebne kołki i coś do wywiercenia otworów, ew. klej], kleju, wkrętów [potrzebne wkręty i ewentualnie kątowniki – co pozwoli wam przymocować blat wkrętami od spodu i nie będzie ich widać na wierzchu]…. I pewnie jeszcze kilka metod by się znalazło.

diy_konsolka05

Konsolka DIY – jak zrobić?

O ile wasze elementy drewniane, nie zostały kupione oszlifowane, musicie je oczyścić. Dobór gramatury papieru ściernego pozostawiam wam. Jeśli drewno tego potrzebuje możecie użyć grubszego ziarna do starcia większych zadziorów, a następnie drobniejszego do wygładzenia całości. Mini szlifierka z odpowiednimi kocówkami na pewno również zda egzamin :) Oszlifowane elementy czyścimy i możemy się zabrać do malowania.

Zależnie od tego, jak efekt chcecie uzyskać, malujecie elementy raz, dwa, a nawet trzy razy. Ja chciałam uzyskać efekt nieprzezroczystego, jednolitego koloru, więc potrzebowałam trzech warstw. Po położeniu trzeciej warstwy zaczęłam elementy lakierować, ale lakier schnął na żółtawo, więc zrezygnowałam z niego*. Oczywiście pozwalamy każdej warstwie przeschnąć, zanim położymy kolejną. Dziesięć godzin przerwy między jednym a drugim malowaniem było u mnie wystarczające.

*Czy ktoś może mi powiedzieć, czy tak się zawsze dzieje? Czy może źle lakier wybrałam? Użyłam lakieru akrylowego do drewna Vidaron [bezbarwny, jedwabisty połysk].

Do malowania użyłam emalii akrylowej mat do drewna, metalu i lamperii Lux Dekor. Jest niedroga, nie śmierdzi, nie gęstnieje szybko i ładniej kryje [a przynajmniej tak mi się wydaje – będę wiedzieć na pewno jak spróbuję innych :P]

Na koniec łączymy elementy konsolki w jedną uroczą całość. Metoda łączenia – do wyboru wedle uznania. Ja wybrałam gwoździe – potrzebowałam akurat komuś lub czemuś przyłożyć, a wbijanie gwoździ w twarde drewno nóżek było wysoce oczyszczające. Teraz prawdopodobnie wybrałabym połączenie nóżek z blatem przy pomocy wkrętów i narożnych łączników od spodu. Wykorzystam to przy kolejnej :P

diy_konsolka03

diy_konsolka02

diy_konsolka01

Konsolka stoi przy aneksie kuchennym – powstała właśnie na użytek tego kąta oraz kwiatka, który na niej stoi. Stała się również miejscem, na książki kucharskie i segregator z przepisami. Ponieważ miała stanąć na tle szarej ściany wybrałam białą farbę.

diy_konsolka04

Skomentuj

