D.I.Y.: napis do pokoju dziecka

Przedstawiam wam mój pierwszy projekt decoupage: litery dla małej dziewczynki – Jagody, które ozdobiły ścianę jej pokoju.

Potrzebne:

  • litery – u mnie drewniane, kupione na allegro – wycięte ze sklejki w czcionce do wyboru
  • papiery do scrapbookingu
  • klej do decoupage [u mnie Stamperia, Colla speciale per decoupage], lakier [u mnie Pentart, Matte varnish]
  • stemple i tusze do scrapbookingu
  • nożyczki/nożyk do wycięcia obrysów liter, pędzel do lakieru i kleju

Wykonanie:

Jeżeli litery tego wymagają zaczynamy od oczyszczenia ich – przetarcia papierem ściernym, oczyszczenia z pyłu. Moje były już oczyszczone [usługa wliczona w cenę aukcji na życzenie]. Następnie odrysowujemy kształt liter na papierze i wycinamy je. Przyklejamy papier do liter. Smarujemy klejem literę, przyklejamy papier, a następnie pokrywamy papier warstwą kleju i pozostawiamy do wyschnięcia.

Po wyschnięciu ozdabiamy litery przy pomocy stempli i tuszu. Stemplujemy powierzchnię liter wg uznania. Cieniujemy brzegi liter przecierając je delikatnie poduszką z tuszem.

napis_diy07

napis_diy04

napis_diy05

napis_diy06

Kiedy tusz przeschnie pokrywamy litery warstwą lakieru.

Ja w tym miejscu skończyłam, ale można dla lepszego efektu położyć kilka warstw lakieru, każdą – przed położeniem kolejnej – delikatnie przecierając poprzednią drobnym papierem ściernym.

Sposobów zawieszenia/zamocowania liter na ścianie jest kilka. Możemy je przymocować do listewki – pomalowanej, lub również ozdobionej papierami, przymocować haczyki jak do ramek. Można przymocować do każdej z liter z osobna tasiemki, za które powiesimy je na gwózdkach, lub – jak w moim przypadku – użyć kleju na gorąco i przykleić litery do ściany.

napis_diy01

napis_diy02

napis_diy03


Litery do pokoju Jagódki to mój pierwszy projekt decoupage. Chętnie powitam wszelkie rady, lub uwagi. Jeśli zrobiłam coś źle, lub można było zrobić coś inaczej/lepiej chętnie poczytam o tym w komentarzach :)

Skomentuj

